Det er et skjerf/sjal/jeg vet ikke helt hva det kalles, som jeg fant oppskrift til på nettet. Syntes den var kjempefin, men med garnet jeg brukte ville den blitt tung i full lengde så jeg forkortet den litt. Ny skal strikkes i garnet jeg kjøpte i butikken i går for jeg tror jeg trenger slike….

Oppskriften jeg fant var på engelsk og denne gangen så det litt vanskligere ut. Etter å ha studert lenge og brukt lang tid på å finne ut av boblene i enden følte jeg meg nesten eksotisk ut der jeg satt og strikket etter engelsk oppskrift. Knit,knit,knit, purl,purl,purl inntil jeg egentlig fant ut hva jeg holdt på med; rett, rett, rett, vrang, vrang, vrang, – jeg satt og strikket ribbestrikk med forskyvning på en maske annenhver omgang!! Veldig eksotisk må jeg si – jeg datt rett ned på jorden igjen!!

Her er iallefall resultatet;

img_1763_resize.jpg

hals_resize_resize_resize_resize_resize_resize.jpg

En annen ting jeg trenger er maskemarkører!! Jeg har knotet med tråder i andre farger, men nå er det slutt. Har sett andre på nettet som har laget slike og nå har jeg også laget noen.

Nr. 1 med en blank pynt og nr. 2 med to blanke pynter;

img_1759_resize.jpg

Å ja, her fant jeg forresten oppskriften hvis noen andre har lyst til å prøve http://knitty.com/ISSUEwinter04/PATTaibhlinn.html

Ha en fin helg alle sammen, nå kommer sommeren har jeg hørt!!!!!